Romania Sociala logo
Menu

ROMÂNIA TREZEȘTE-TE! (un mesaj de dincolo)

autor:   23 May 2016  foto web

Fitzek Viktor Augustin

Sub presiunea momentului, îndrăznesc să fac un apel de urgenţă la trezire naţională.

Mă adresez în special acelor personalităţi de bună credinţă cu vocaţia răspunderii pentru destinele neamului.

Mesajul pentru națiune, “ROMÂNIA TREZEŞTE-TE!” este strigătul mobilizator al românilor ajunşi la limita suportabilului.

Ca urmare a pauperizării accentuate a populaţiei am ajuns să asistăm cu indiferenţă la exodul tinerilor valoroşi şi să concurăm pe piaţa muncii externe cu cea mai sănătoasă şi mai ieftină mână de lucru din Europa. Oare ce explicaţie meșteșugită ne-ar mai putea oferi clasa politică de astăzi? La acest bilanţ nu s-ar fi ajuns dacă Revoluţia ar fi operat schimbări structurale de esenţă. Conducătorii îşi mai aduc aminte, ca pe vremea cincinalelor, să-şi reînnoiască promisiunile din 4 în 4 ani şi, cu mici atenţii, “de râsul curcilor” au curajul de a pretinde să fie realeşi. Fieful lor electoral se îndreaptă treptat spre zone tot mai mărginaşe, unde mulţimea mută, ţinută într-o stare continuă de anestezie, departe de civilizaţie continuă să fie dezinformată de o clică locală, coruptă şi obedientă centrului. Trista experienţă a eternei tranziții ne obligă să nu ne mai lăsăm amăgiţi de nici o propagandă politică. Singura lor doctrină este să ascundă adevărul și să-și satisfacă doar interesele personale sau de grup. Secretomania a devenit cea mai gravă boala a societății românești. Ea nu se poate vindeca decât prin educație, decizii politice și juridice corecte cu regim obligatoriu. Secretul este cortina în spatele căreia s-au comis lucruri necurate. Calitatea vieţii noastre de mâine va fi consecinţa sincerității în care vom recunoaște sau nu acest defect ca sport național.

Apelurile repetate la sinceritate, cinste şi moralitate s-au dovedit mereu ineficiente. Şi totuşi ar exista o soluţie: toate aceste apeluri să se contureze într-un program al “Trasparenței Totale”.  Scopul său va fi desecretizarea tuturor activităţilor economice și politice. prin publicarea lor on-line. Calitatea guvernării va fi apreciată după lărgirea şi aprofundarea puterii informaţionale implementate. Astfel, se va putea insitui un raport periodic obligatoriu privind activitățile guvernului. Prin extinderea transparenţei totale ca principiu moral obligatoriu vor apărea grafice lunare privind calitatea guvernării prin performanţe economice şi standarde de viaţă a populaţiei pe regiuni și localităţi. De asemenea, va exista o evidenţă transparentă a oportunităţilor de afaceri, a locurilor de muncă cât şi a salariilor oferite. Toate se vor afișa la lumina zilei.

În activităţile statului, conducătorii vor fi direct responsabili în cazul unor defecţiuni sau a unor performanţe slabe şi vor fi penalizaţi corespunzător. Prin însăşi menirea sa, programul va urmări implementarea transparenței în toate sectoarele statului inclusiv în cele private. Pentru evitarea unor erori în justiţie, alimentație, educație şi sănătate se va ţine seama în primul rînd de orice decizie afișată online.

Dacă am ajuns să abordăm valorile democraţiei în mod diferenţiat în ceea ce priveşte drepturile omului, a libertăţii de exprimare în funcţie de interese de grup rezultă indubitabil că principiile create de oameni sunt circumstanţiale şi vremelnice. Toate aceste principii sfârșesc prin a deveni un simulacru al dreptății în comparaţie cu principiul transparenţei totale care ne obligă să rămânem în lumina unei conștiințe publice. A ne cantona doar în concepte democratice şi a subestima transparenţa ne-au condus la erori grave.

Familia este celula societăţii. Dacă în sânul familiei au apărut secrete, membrii săi vor avea de suferit. Fericirea, siguranţa şi încrederea vor fi definitv compromise. Saltul peste etape poate aduce prejudicii sociale grave. Mă refer mai cu seamă la tineret care constituie un aluat extrem de sensibil, asupra căruia trebuie să veghem pentru a nu suferi mai târziu derapaje greu controlabile.

Există impresia că nimeni nu răspunde de nimic începând cu preşedintele ţării, ceea ce este cel mai grav. Parlamentarii pretind că legile sunt bune dar nu sunt respectate şi controlate pe teren. Eroare! Nu este nevoie de o armată de controlori, supracontrolori şi inspectori care să sporească birocrația și numărul corupţilor oricât de bine remuneraţi ar fi. Avem nevoie de legi clare, precise, aplicate şi urmărite de sus în jos pe compartimente cu răspunderi personalizate pentru orice funcţionar. În toate şi peste tot trebuie să existe răspundere, precum și în piaţa concurenţială unde greşeala se plăteşte cu falimentul. Parlamentarii sunt primii care trebuie să dea exemplu cu drept public la interpelare pentru legile neclare şi defectuase. În realitate, aleșii noștri se complac într-o demagogie colectivă, beneficiind de onoruri şi privilegii. Chiar şi preşedintele ţării trebuie să aibe răspunderi clare, corespunzătoare poziţiei sale supreme privind prestigiul şi interesele națiunii în plan extern. În plan intern, președintele girează și mediază cu înţelepciune în afara oricărui parti pris.

Dacă în convenţiile internaţionale privind drepturile omului din cadrul ONU au fost condamate energic discriminările de orice fel, până la a permite homosexualilor libertatea de exprimare şi demonstraţii, cum de s-au putut omite discriminările dintre oameni şi naţiuni instaurate prin domnia secretomaniei în lume? Luând în calcul şi faptul că secretomania este o străveche practică subterană ca izvor al tuturor relelor şi inechităţilor pe acest pământ. Tendinţa de dominaţie a fost şi va fi oricând prezentă indiferent de spaţiu şi culoare atâta timp cât va exista politica secretomaniei. Acumularea în timp a secretelor va conduce hotărât la dezastre. Lupta hotărâtă pentru transparenţa totală a devenit vitală şi de neevitat pentru întreaga omenire. De ce ţara noastra n-ar avea meritul să fie prima în lume care să fie condusă de un Program al Transparenţei Totale? Cred că am fi cei mai motivaţi.

Este revoltător şi ruşinos de a fi apreciaţi ca ultimii din Europa pe treapta evoluţiei sociale la fel cum este imoral şi nedrept să cultivi secrete în scopul stăpânirii şi dominării omului de către om. Nu suntem de acord să fim consideraţi mereu ruda săracă a Europei. Comunitatea Uniunii Europene este singurul organism care ne poate întinde, la nevoie, o mână de ajutor frăţească și dezinteresată. Pentru noi, prezenţa în Uniune este legitimă şi trebuie să coexiste în cuget şi simţire. Nu întâmplător Europa încărcată cu experienţa trecutului său istoric în toate domeniile bazate pe concepte moral-creştine este percepută a fi leagănul civilizaţiei moderne. A nu se confunda cu modernismul propovăduit de peste ocean care tinde să inunde Europa. Sperăm că această uniune pe care o visăm cu toţii, cei din spaţiul cultural european, să nu fie redusă în final doar la o uniune economică pentru afaceri, golită de esenţa ei spirituală. Europa nu trebuie lăsată la bunul plac al unora să ajungă iarmaroc sau un babilon.

În Casa Uniunii Europene nu poate hotărâ decât familia Uniunii Europene. Cine nu se regăseşte în această familie este liber să-şi aleagă alta. În Europa va domni doar spiritul creştin şi transparent prin respectarea aspiraţiilor şi comorilor sale civilizatoare.

Aşa să ne ajute Dumnezeu!

Contribuiţi şi dumneavoastră pentru ca fiecare om să ia cunoştiinţă de acest adevăr.



Facebook

Cum ne imaginăm că va fi viitorul?

Este o întrebare pe care fiecare dintre noi ne-o punem. Cel mai simplu este să invoc propria mea experienţă. În anii ’60 eram tânăr. Viitorul mi se părea confuz. Pe de o parte, politic ni se oferea un model de viitor: o societate socialistă, care va evolua spre comunism. Problema era a credibilităţii. Imensa majoritate a românilor ...

Franţa, un avertisment pentru viitoarele crize ale Europei?

Ne preocupă tot mai mult viitorul. Încă îl populăm aproape exclusiv cu speranţe. Un salt l-am făcut. Disciplinăm speranţele cu date şi cunoştinţe despre cum putem evolua în sensul dorit. Suntem însă mereu surprinşi că realitatea care năvăleşte în prezent nu se prea potriveşte cu predicţiile noastre. Constatăm că avem o capacitate scăzută de a ...

File din „Jurnalul de cercetare” (Boldești, 1967)

Printre fişele mele de lectură am găsit câteva pagini de însemnări aşternute pe hârtie în urmă cu mai mult de o jumătate de secol: „Drumuri şi oameni. Boldeşti, 23.05.1967”. La Boldești, Institutul de Psihologie al Academiei RSR, prin secția de Psihologie socială, condusă de Traian Herseni, a realizat prima cercetare psihosociologică de teren, pe baza ...

România deleuziană: fragmentul XXVIII, despre păsări și animale (II)

Semnificația problemei: ,,Problema animalităţii” nu este, firește una oarecare. Dacă o consider decisivă, cum se spune, şi încă de multă vreme, în ea însăşi şi pentru valoarea ei strategică este pentru că, dificilă şi enigmatică în sine, ea reprezintă totodată şi limita pe care se întemeiază şi pornind de la ...

Istoria socială a României

Dragi cititori, avem plăcerea să vă semnalăm suplimentarea tirajului iniţial al cărţii Istoria socială a României, lucrare elaborată de profesorul Cătălin Zamfir şi un grup de cercetători ai Institutului de Cercetare a Calităţii Vieţii (ICCV). Cartea a apărut la finele anului 2018 sub îngrijirea editurii Academiei Române şi face parte dintr-o colecţie mai largă ...

Politica financiară a guvernării PSD-ALDE – pro şi contra: 5. Problemele bugetelor locale

Succesul pe termen lung al actualei politici financiare presupune continuitate, răbdare şi consecvenţă în ceea ce priveşte soluţionarea problemelor reziduale. O asemenea problemă o constituie gradul extrem de redus al autonomiei financiare de care beneficiază autorităţile publice locale. Spre exemplu, veniturile autorităţilor publice locale au totalizat anul trecut 77,854 miliarde lei ...

De ce este ignorată sociologia în România?

Iată o întrebare la care am încercat să găsesc răspuns şi înainte şi după schimbarea de paradigmă ideologică din Decembrie 1989. Sociologia sub regimul comunist: ascultată din politeţe, dar ignorată În timpul guvernării comuniste, când aveam obligaţia de a integra în „câmpul muncii” absolvenţii care refuzau repartiţia primită după absolvirea şcolii profesionale, a liceului de specialitate şi chiar ...

Politica financiară a guvernării PSD-ALDE – pro şi contra: 4. Companiile nefinanciare cu capital străin, mai competitive decât cele autohtone

Boomul economic din România ultimilor ani nu reprezintă doar o consecinţă a mixului de politici  fiscal-monetare pus în practică de guvernul român şi de BNR. În opinia mea, pe lângă relaxarea fiscală şi creşterea semnificativă a pensiilor şi a salariilor din sectorul public, performanţele remarcabile ale companiilor nefinanciare cu capital ...