Daniela Rovența-Frumușani este profesor emerit al Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității din București, directoare a departamentului de Antropologie culturală şi Comunicare, a programului de masterat francofon “Médias, Développement, Société” și a programului masteral “Teorii și metode de cercetare în Științele Comunicării”.
Valentina Marinescu este profesor doctor al Facultății de Sociologie și Asistență Socială din cardul Universității din București. Doamna profesor Marinescu este interesată de domeniile legate de mass media și comunicare.
Doamnele Daniela Rovența-Frumușani și Valentina Marinescu sunt coordonatoarele volumului „Sustainable development entrepreneurship and social economy”, Presa Universitară Clujeană, 2021.
- Felicitări pentru publicarea volumului! Ce anume v-a motivat să abordați această temă?
Proiectul a început în primăvara anului 2021 când împreună am început împreună organizarea Școlii de vară ”Université Francopone d’été en Sciences de la Communication.Economie sociale et solidaire, Entrepreneuriat et Durable” la Universitatea din București. Tema aleasă în acel an a fost ”Economia socială și dezvoltarea durabilă” dat fiind că am avut drept partener, alături de Institut de Recherche en Communication ICOM – LYON 2, și firma ”Serious Evo International” care este specializată în economia socială și dezvoltarea durabilă. În vara anului 2021, după ce Școala de vară s-a încheiat, am decis că ar fi necesar ca lucrările prezentate în cadrul diferitelor ateliere să fie cunoscute și publicului interesat dar care nu a participat la lucrările online din iunie 2021. Cum cea mai directă modalitate de a face acest lucru a fost reunirea lor într-un volum am reușit să realizăm volumul de față la o distanță de câteva luni.
- Care a fost cea mai mare provocare în elaborarea acestui volum?
Cea mai mare provocare legată de elaborarea acestui volum a fost coordonarea autorilor pentru redactarea textelor în contextul dificil al anului 2021. Fiind confruntați cu numeroase dificultăți și transformări cotidiene, unora le-a fost destul de dificil să se dedice exclusiv studiului, chiar dacă acesta echivala cu dezvoltarea unor prezentări anterioare.
- Ce aduce nou acest volum în domeniul abordat?
Cred că noutatea principală a acestui volum este reunirea perspectivelor variate – știintele comunicării, sociologie, antropologie – și încercarea de a unifica cercetarea academică cu experiența directă a implicării în proiecte de economie socială și dezvoltare durabilă.
- Care este mesajul principal pe care îl scoate în evidență acest volum?
Cred că principalul mesaj al volumului de față este legat de importanța temelor derivate din economia socială și dezvoltarea durabilă în special pentru tânăra generație – în cazul de față studenții.
- Care este publicul țintă pe care l-ați avut în vedere pentru această carte?
Publicul țintă al volumului a fost – și rămâne – cel al studenților interesați de tema economiei sociale și a dezvoltării durabile. Din acest motiv am optat pentru un volum bilingv, în care textele în limba franceză sunt publicate alături de cele în limba engleză.
- Care sunt temele pe care doriți să le abordați înproiecte de cercetare viitoare?
În viitor temele de cercetare de interes pentru noi vor fi cele derivate din științele coomunicării și sociologia mass media.
Vă mulțumim foarte mult pentru timpul acordat!
Pentru cititorii interesați, mai multe detalii se regăsesc la adresa: www.editura.ubbcluj.ro